تولید محتوا شبکه های اجتماعی

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

Social media marketing یا کوتاه شده ی آن SMM، بازاریابی در رسانه های اجتماعی، از عناصر قدرتمند دیجیتال مارکتینگ است و جهت بالا بردن آگاهی از برند خاص شما است و این عمل با جذب مشتریان جدید و تعامل و معاشرت با آنان است که اینها به وسیله ی تولید محتوا انجام میشود.

بازاریابی دیجیتالی در رسانه های اجتماعی دارای ابزار های تجزیه و تحلیل هستند و این امکان را به شما میدهند که میزان موفقیت خود را بسنجید و از آخرین آمار های بازدید و فروش آنلاین خود باخبر شوید.

تعداد روز افزون رسانه های اجتماعی و حجم استفاده ی کاربران از آن ها بر کسی پوشیده نیست و آشکارا این میزان به سود افرادی است که در صدد کسب سود از این رسانه ها هستند.

سوشال مدیا و روند رشد آن تبدیل به مقوله ای اعجاب انگیز گشته است. چرا که سریع ترین روند رشد در تمام تاریخ را دارا می باشد. و روند رشد رسانه های اجتماعی از روند رشد اینترنت نیز فراتر رفته است.

قدرتمند ترین شبکه ی اجتماعی تاریخ!

از هر 4 نفر در جهان یک نفر در فیسبوک حساب کاربری دارد. فیسبوک خود به تنهایی یک جامعه ی مستقل محسوب میشود و اعضای آن دارای روابطی به قایت بیشتر از انسان های جوامع دیگر است.

رسانه های اجتماعی دیگر ابزاری برای راحت تر چت کردن و به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیئو ها نیستند. ابعاد گسترده تری از رسانه های اجتماعی وجود دارند که بزرگترین بعدی که میتوان به آن اشاره کرد بازار یابی اینترنتی و موج های اقتصادی و تجاری هستند که روزانه به اقیانوس رسانه های اجتماعی می افزایند و درصد قابل توجهی از اکانت ها در واقع جهت آگاهی دادن نسبت به برند ها ایجاد شده اند.

فیسبوک، اینستاگرام، و دیگر شبکه های اجتماعی در حال انفجار!

بمب رسانه های اجتماعی بهترین و در دسترس ترین عنصر در میان مردم است و از بهترین روش های تبلیغاتی است که در سالهای اخیر پس از رشد فراوان رسانه های اجتماعی از سوی بازاریابان اینترنتی مورد بهره برداری قرا گرفته است. این روش از ثروت ساز ترین سبک های تبلیغات دیجیتال محسوب میشود.

اما ارائه ی اینگونه خدمات از سوی افرادی که دانش و آگاهی از آخرین تغییرات، آخرین پیشرفت ها و بهترین ابزار جهت پیشبرد اهداف را ندارند عملی بی فایده خواهد بود. پس اهمیت دارد که حتی سرمایه گذاری در بستری با پتانسیل بسیار بالا مانند رسانه های اجتماعی هم با دانش و آگاهی همراه باشد.

تبلیغات در رسانه های اجتماعی نیازمند شناخت درست مخاطبین و البته درک درست از نیاز های جامعه است اما پس از همه این ها ضروری است تا به هویت بصری و طراحی سایت هم تسلط داشته باشید.

تفاوت پلتفرم ها!

تمرکز هر کدام از پلتفرم هایی که میشناسید بر روی یکی از ارکان محتوایی بیشتر از باقی آنان است. در تلگرام محتوای متنی غالب است و در یوتیوب ویدیئو اساس قرار دارد.در اینستاگرام تصویر و ویدیئو همزمان غالب هستند.
کجا میخواهید تبلیغات کنید؟ آیا میدانید متناسب با کسب و کارتان کدام یک از پلتفرم ها مناسب تر هستند؟
اگر بلاگ نویسی شما به میزان کافی اصولی و جذاب نباشد قطعا شکست خواهید خورد.

اصل اساسی تولید محتوا تداوم و زمان بندی درست است و پس از آن یکپارچگی و اتحاد مطالب و محتوا، و نهایتا درک درست از محتوا است که میتواند تحول دلخواه شما را سبب شود. هر یک از این عوامل اگر نادیده انگاشته شوند میتوانند عکس نتیجه ای که نیاز دارید را بدهند.

انواع محتوا برای استفاده در رسانه های اجتماعی!

  • پادکست
  • نقل و قول
  • ویدیو های دارای زیرنویس
  • تصاویر
  • Memes میم ها
  • کتاب الکترونیک
  • اینفوگرافی
  • پخش زنده
  • خبرنامه ها
  • آمار و ارقام
  • چالش و پرسش و پاسخ

کمپانی ها ی ارئه دهنده ی خدمات تولید محتوا دقیقا به بررسی این موردخاص میپردازند که کدام یک از این موارد برای کسب و کار شما مناسب تر است. کدام پلتفرم؟ کدام فرمت؟ کدام نوع از تولیدات محتوایی؟ اهمیت دارد که نسبت و تناسب را در این مورد رعایت کنیم.

تاثیر محتوای بصری

رسانه های اجتماعی آکنده از تصاویر و ویدیئو ها هستند اما چه عاملی سبب موفقیت برخی از صفحات شده است؟ برای تولید محتوای تصویری از انواع تصاویر مانند؛ تصاویر عکاسی شده، اینفوگرافیک ها، اسکرین شات هاو البته انواع ویدیو ها استفاده میشود.

انواع ویدیو ها

Demo Video، این قبیل ویدیو ها جهت آشنایی مخاطب با روند تولیدات کالای شما ساخته میشوند.

Brand Video، بهترین روش برای آشنا کردن مردم با برند شما استفاده از ویدیو های تبلیغاتی است که آگاهی نسبی و مناسبی از برند را ایجاد میکند

انواع بسیاری از ویدیو ها وجود دارند. باید ابتدا تصمیم بگیرید که در کدام یک از پلتفرم ها آن را استفاده خواهید کرد (فیسبوک،اینستاگرام...)

یوتیوب youtube ، پلتفرم معدن انواع ویدیو ها است در انواع ژانر ها و انواع کاربرد ها که به ویژه ی ویدیو های بازاریابی دیجیتالی از آن دسته ی محبوب محسوب میشوند و سیل عظیمی از کاربران از جستجو در یوتیوب به دنبال مقاصد تجارتی و اقتصادی هستند. با انتشار ویدیو در یوتیوب شما با سیلی از کاربران مواجه خواهید شد که ویدیو های برند سازی شما سبب آشنایی آنها با شما خواهد بود.

انسان ها 90 درصد دانسته های خود را با دیدن به دست می آورند این نکته آشکارا نشان میدهد که داشتن هویت بصری مناسب تاثیری 90 درصدی خواهد داشت.

اینستاگرام به میزانی در بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا گسترش یافته است که امروزه عبارتی به نام اینستاگرام مارکتینگ نیز بر سر زبان ها است.

عواملی که ما را وا میدارد تا از اینستاگرام استفاده کنیم:

  • شدید ترین ابزار برای برانگیختن احساسات مخاطبان و ترغیب آنان به خرید
  • رو به رشد ترین رسانه ی اجتماعی یا به عبارتی در حال حاضر مورد استفاده ترین رسانه ی اجتماعی است با 200 میلیون کاربر در ماه و یک میلیارد لایک ماهانه
  • محیط عظیمی از اینستاگرام به فعالیت های تجاری پرداخته شده است. و این محیط رو به رشد فراوان و تکامل است
  • بهترین ابزار ارتباط با مخاطبان و تعامل و معاشرت نزدیک با آنان است.
  • باید بدانید که برند ها 10 درصد بیشتر ازفیسبوک در اینستاگرام فعال هستند.
Hootsuite لیستی از زمان مناسب ارسال پست با ژانر های مختلف را منتشر کرده است:

تجارت الکترونیکی غیر خرده فروشی: پنجشنبه ها ساعت 9 بعد از ظهرو یا 4 بعد از ظهر
خرده فروشی: سه شنبه ها ، پنج شنبه ها و جمعه ها ساعت 12 بعد از ظهر.
مسافرت و جهانگردی: جمعه بین 9 صبح تا 1 بعد از ظهر

طبق تحقیقات آماری از سال گذشته روزانه یک میلیون کاربر به دنیای اینترنت اضافه شده است. اگر واقعا به دنبال راهی برای تبلیغات هستید این فرصت را از دست ندهید. واگر در حال برندسازی هستید پیشنهاد متخصصین برندینگ به شما استفاده از اصول است.

آمار!

  • کاربران گوشی های هوشمند در یک سال گذشته ٢ برابر شده اند!
  • کاربران رسانه های اجتماعی نسبت به یک سال گذشته رشد ٩ درصدی داشته اند!
  • تعداد کاربران رسانه های اجتماعی در حدود ۳/۴۸ میلیارد نفر است!
  • فعالیت در رسانه های اجتماعی نسبت به سال گذشته رشد ١٠ درصدی داشته است!
  • پیوستن کاربران اینترنت در ایران مثبت 29 درصد افزایش یافته است.
  • از جمعیت ٨٠ میلیون نفری ایران در حدود ۴۷ میلیون نفر از شبکه های اجتماعی استفاده میکند که این یعنی ٥۷ درصد از کل جمعیت. از این میان 41 میلیون نفر تنها از طریق گوشی موبایل از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند.

قرن حاضر روش های سنتی زندگی را کنار زده است و روش های نوین با سهولت بیشتر رادر اختیار مردم قرار داده است. روش های تبلیغات به سوی هر چه مدرن تر شدن پیش میروند. دیگر زمان تبلیغات به شیوه های قدیمی گذشته است. اکنون برگ برنده ای ناب در اختیار شماست. پیشنهاد ما این است که آن را دریابید.

کارخانه ی تولید محتوای پایا مدیا در زمینه ی تبلیغات و برندیگ در شبکه های اجتماعی بهترین متخصصین را در اختیار شما میگذارد. برای تماس با مشاوران پایا مدیا با ما در ارتباط باشید.

ورود | ثبت نام