تولید محتوای صوتی

تولید محتوای صوتی

تولید محتوای صوتی یک از برترین و البته ناشناخته ترین روش های محتوا سازی است که در پس آن قدرت بسیاری پنهان است.ناگفته نماند که تولیدات محتوای صوتی ابزاری است که هنوز کاملا کشف نشده است.اما این کار میتواند در فرآیند بهبود سئو تاثیر گذار باشد.

دیجیتال مارکتینگ در حال گسترش و توسعه است.و یکی از بهترین نمود های گسترش آن که اخیرا مورد توجه افراد باهوش در زمینه ی بازاریابی اینترنتی قرار گرفته است همین مقوله ی جذاب تولید محتوا است.

در این سبک زیبا شما هم به کسی نیاز داارید که محتوای متنی تولید کند و هم به فردی نیاز دارید که متن را صوتی کند یا به عبارتی پادکست تولید کند.

با پیشرفت هر چه غریب الوقوع تکنولوژی امروزه شاهد آنیم که کمپانی ها ی بزرگ و کوچک از گویندگان خوش صدا جهت تولید پادکست و یا صوتی کردن تولیدات محتوایی خود استفاده میکنند.

تنها صداست که میماند!

تولید محتوای صوتی به مذاق گوگل بسیار خوش میآید و در موتور های گوگل این مبحث مورد توجه قرار دارند.سئو سایت شما با استفاده از تولیدات محتوایی صوتی و پادکست به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

تولید محتوای صوتی یک حرکت آوانگارد!

در جهانی که پر از تکرار است منحصر بفرد بودن شما را در چشم ها بزرگ تر جلوه میدهد.امروزه معضلی به نام کمبود وقت سبب شده است تا مردم حتی کتاب های صوتی را به کتاب کاغذی ترجیح دهند.چه چیزی سبب شد تصور کنید آنان محتوای صوتی را دوست نخواهند داشت؟

پیشرو باشید و از رقیبانتان چند گام جلو بیافتید.

برای نمونه شما میتوانید اینگونه از مقوله ی صدا بهره ببرید:

  • محتوای متنی خود را به صورت صوتی هم تمام و کمال در اختیار مخاطب قرار دهید.
  • رپورتاژ اگر به شکل صوتی باشد تاثیری چند برابر خواهد داشت.
  • استفاده از یک صدای راهنما در بخش سانترال تلفن بر اعتبار شما می افزاید.
  • محتوای صوتی میتواند در نمایشگاه فروش کالا ها نیز از بلند گو پخش شود
  • اگر کتابی مربوط به فعالیت شما وجود دارد حتما نسخه ی صوتی را هم ارائه دهید
  • محتوای صوتی برای اپلیکیشن ها از اوجب واجبات است!آن را دست کم نگیرید
  • پادکست آموزشی تولید کنید تا سئو سایت شما با دگرگونی روبرو شود

گوگل و محتوای صوتی!

این مبحث آنقدر برای موتور جستجوی قدرتمندی مانند گوگل مهم است که در حال راه اندازی سئو صوتی است.و در نتیجه ی جستجو ها علاوه بر عکس و ویدیو و..به زودی گزینه ی پادکست هم نمایش داده میشود.

و کاربرای برای بدست آوردن محتوای صوتی شما به سراغ سایت شما میآیند چه روشی بهتر از این برای جذب مخاطب وجود دارد؟

کانتنت صوتی روز به روز بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.پس بشتابید تا در این مورد نورسیده از اولین افراد باشید. یک وبلاگ با محتوای متنی به همراه محتوای صوتی میتواند انفجاری در تجارت شما باشد.

آمار!

میزان گو ش سپردن به پادکست نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است! وبلاگ نویسی و تولید محتوای صوتی از سال 1990 آغاز شد.در 2003 پادکست ها شکل گرفتند.

پادکست و محتوای صوتی جذابیتی انکار نشدنی!

امکان گوش دادن نسبت به خواندن هم جالب تر است و هم آسان تر.در هر مکان و زمانی میشود از آن استفاده کرد.بازاریابی اینترنتی و محتوای صوتی امروز دو عنصر جدانشدنی هستند و هرروز نسبت بیشتری با هم پیدا میکنند.

پادکست ها در چه فرمتی ساخته میشوند؟

پادکست توسط فردی به نام پادکستر تولید میشود. و در فرمت های سخنرانی،آموزشی|،مصاحبه، تجزیه و تحلیل،علمی،هنری،خبرنامه و....تولید میشوند.

پادکست ها ممکن است تنها یک شخص را شامل شوند،یا به صورت گفتگو و دو تا چند نفر باشند.

پادکست های قصه گویی و داستان کوتاه بسیار رایج شده اند و گونه ای خاص در تولیدات محتوای صوتی محسوب میشوند.و میتوان آن را پر مخاطب ترین نوع پادکست دانست.چرا که گیرایی آن بسیار بالاتر از انواع دیگر است.

نوع جذاب دیگر پادکست ها ترکیبی است که از چند روش استفاده میشود و پستی و بلندی آن گیرایی ایجاد میکند.

موسیقی و آراستن صدا مساله ای بسیار ظریف است و باید با درک درست از متن آن را برگزید.

امروزه حتی نرم افزار های بسیاری طراحی شده اند که تنها به مقوله ی محتوای صوتی و پادکست میپردازند.اهمیت تولید محتوای صوتی روندی سعودی راطی میکند.بکوشید که از قافله عقب نمانید.تبلیغات اینترنتی اگر طریق صدا به صورت آنلاین به گوش مخاطبین شما برسد میزان اهمیت تبلیغات شما را برای کاربران را شفاف میکند.

ترکیب دو واژه ی ipod & broadcast بوجود امده است.در واقع به معنی پخش صدا در فرمت های دیجیتالی است.

این شیوه ی تولید محتوا ابعاد بسیاری دارد و به شکل های تکامل یافته تری استفاده میشود. بهتر است اگر در حال راه انداز ی یک اپلیکیشن یا سایت فروش اینترنتی هستید تمرکز خود را بعد از محتوای متنی بر محتوای صوتی بگذارید.زندگی پر هیاهوی قرن 21 سبب استقبال فراوانی از این سبک تولیدات محتوایی شده است. و البته بازخورد بسیار درخشان آن هم تاثیرگذاری آن را اثبات میکند.

طبق گفته ی کمپانی اپل که بسیار در زمینه ی پادکست فعال است و فرمت هایی را برای آپلود پادکست ایجاد کرده است. بیش از 550000 پادکست فعال وجود دارد و رشد آن روز افزون است.

در حال حاضر در حدود 18/5 میلیون اپیزود ایجاد شده است که به بیش از 100 زبان هستند.

ژانر های پرطرفدار پادکست ها، کمدی، تجارت، جامعه و فرهنگ، سلامت، اخبار و سیاست هستند.

روند افزایش قصد خرید مخاطبان پس از روبرو شدن با پادکست های متنوعی که در سایت های خرید آنلاین قرار دارد به میران قابل توجهی رو به افزایش است.

کارخانه ی تولید محتوای پایا مدیا با حضور گویندگان جوان و خوض صدا آماده ی خدمات دهی به شما عزیزانیست که تولید محتوا را حیاتی میدانید.برای دریافتن مشاوره با ما تماس بگیرید.

ورود | ثبت نام