تولید محتوای تصویری و ویدیوئی

تولید محتوای تصویری و ویدیوئی

شاید بتوان گفت تاثیر گذار ترین نوع تولیدات محتوا از نوع تصویر باشد.اهمیت تصویر سازی و دخالت گرافیک در تبلیغات و تولید محتوای و همچنین کشش روز افزون افراد جهت همکاری با یک گرافیست سبب نوشتن این مقاله از سوی ما شده است.

بازاریابی محتوای تصویری شاید از تمام فرمت های دیگر مانند محتوای متنی یا محتوای صوتی تخصصی تر باشد.به ویژه اگر وارد مقوله ی محتوای ویدیوئی شویم احساس نیاز شدیدی به فردی که دانش و درک درستی از این عمل داشته باشد بوجود می اید.

آیا تاثیر بیلبورد ها یا تبلیغات ویدیوئی برما پوشیده است؟ تابحال پس از دیدن تصاویر مربوط به لباس ها ی گوناگون اقدام به خرید آنلاین نکرده اید؟چند درصد خرید اینترنتی به وسیله ی محتوای تصویری بوده است؟

محتوای تصویری در صورتی که توسط افراد گرافیست که آشنایی کامل با مباحث رنگ شناسی و هویت بصری و البته عکاسی دارند و بروز ترین ابزار ها را میشناسند باشد میتواند نقطه ی عطف فروش آنلاین و در نوع خود انقلابی اقتصادی به همراه بیاورد.

همه ی ما پس از دیدن تصاویر به خرید علاقمند میشویم.مگر میشود تصویر آخرین گوشی اپل یا سامسونگ را ببینید و دلتان نخواهد آن را داشته باشید.تحولی که تصاویر ایجاد میکنند را هیچ فرمت دیگری حاصل نخواهد کرد.

عناصر تصویر

نور، رنگ، بافت، تضاد،تعادل،توازن و....همه عناصری هستند که یک درجه ایجاد تغییر درر ان ها سبب گرفتن نتیجه ی عکس خواهد شد.

تولید محتوا اگر در دنیای بازاریابی اینترنتی انقلابی ایجاد کرده است از اصلی ترین و تاثیر گذار ترین عوامل آن استفاده است تصاویر و ویدیو هااست.تصویرسازی از فرمت های خاص تولید محتوا است که علاوه برسایت ها در پلتفرم های دیگر مانند شبکه های اجتماعی نیز بازخورد قابل توجهی دارند.

حتما در تلگرام یا اینستا گرام کانال ها و پیج هایی را دنبال میکنید که 90 درصد مطالب نتشر شده در آن ها از نوع عکس و ویدیئو هستند.

افراد صاحب این کانال ها و پیج ها در واقع تولید محتوا میکنند

محتوای تصویری کامل کننده ی محتوای متنی!

سایت شما با نشیب و فراز است که مورد توجه قرار میگیرد.تنها به متن اکتفا نکنید چرا که مخاطب پس از گذشت تنها چند ثانیه شما را رها میکند و به سراغ سایتی میرود که در عین کاربردی بودن و رفع نیاز او جذاب هم باشد.در واقع انسان میل شددی به دیدن تصاویر زیبا و نو دارد.سعی کنید کپی نکنید و در قالب خاص خودتان عکس هایتان را منتشر کنید.

انواع محتواهای تصویری!

اینستاگرام:یک شبکه اجتماعی خاص که تمرکز آن بر اشتراک گذاری تصویر ئ ویدیو است.فرصتی بینظیر برای ایجاد تحولی در روند تولید محتوا ی تصویری و ویدیویی است.تبلیغات و فروش آنلاین از طریق اینستاگرام حتی برای کوچک ترین بوتیک ها و رستوران های شهر ها در حال همه گیری است.درآمد حاصل از تبلیغات در اینستاگرام در حال رسیدن به ارقام چشمگیری است.

اینفوگرافیک

تصاویر متحرک:گیف،ویدیو،موشنگرافیک را فراموش نکنید.از قدرتمند ترین ابزار های تولید محتوای تصوی هستند و گیرایی بالایی به خصوص برای جوانان دارند.شما در اینگونه فرمت ها فرصت بیشتری برای انتقال اطلاعات و برقراری ارتباط با مخاطب دارید.

اینفوگرافیک:بهتر است تهیه ی آن را به شخصی که هویت بصری با میشناسد بسپارید. اگر اشتباه کنید بهترین راه انتقال اطلاعات در تولید محتوای تصویری را بر باد داده اید.در این روش از اطلاعات و تصاویر همزمان استفاده میشود.این روش بسیار جذاب است برای کاربران شبکه های اجتماعی و سایت ها که به طور تخصصی به جستجوی مطلبی میپردازند.

جدول و نمودار:تاثیر گذاری فوق العاده بالا برای مواردی که مربوط به آمار و ارقام و رشد و رکود هستند این است که از نمودار ها استفاده کنید.برای موارد آماری ارائه ی یک جدول بهترین راه است که متن را از نوشته های عادی تفکیک کند.

تصویرسازی اختصاصی: عالی ترین روش برای منحصر بفرد بودن این است که یک قالب خاص را برای محتوای تصویری خود به کار گیرید. متفاوت بودن از اصول اولیه ی فرآیند برندینگ محسوب میشود.از موثر ترین روش های جذب مخاطب این است که تصاویر خود را کاملا شخصی سازی کنید تا هم غیر قابل دستبرد باشند و هم نام شمارا به یاد آورند.

اسکرین شات: اگر آموزش کار در شبکه های اجتماعی و یا آموزش هایی حول محور نرم افزار دارید با این مورد میتوانید به راحتی نیاز های تصویری خود را برطرف کنید و در اختیار مخاطب قرار دهید.

دیگر فرمت ها شامل لوگوها،اسلاید،نقشه،پوستر و....میشود.

بدون حضور تصاویر،گیف ها،ویدیو ها و.... فضای اینترنت تبدیل به گودال کلماتی میشود که تصویری نیست تا سخن آنان را تایید کند.فراموش نکنید از نکات بهبود سئو سایت استفاده ی منطقی از تصاویر در کنار کلمات و همنشینی اصولی این ها در کنار یکدیگر است.

بازاریابی اینترنتی به وسیله ی تولید محتوای تصویری مخصوص کمپانی های بزرگ نیست بلکه کمپانی های کوچک و کسب و کار های معمولی با این ابزار رشد کرده اند.با درک درست از نیاز مخاطب میتوانید به درستی محتوا تولید کنید.

آمار!

ویدیو ها بیش تر از محتوای متنی توسط کاربران به اشتراک گذاشته میشوند! تصاویر بیش از پست های متنی لایک دریافت میکنند!

نمایش دادن بهتر است گفتن است چرا که 90 درصد اطلاعات دریافت شده ی انسان به وسیله ی مغز است. ماهانه یک میلیارد نفر از اینستاگرام استفاده میکنند! آیا به ارزش تولید محتوای تصویری در شبکه های اجتماعی تصویر محور پی نمیبرید؟

200 میلیون از کاربران اینستاگرام روزانه حداقل یک پیج مربوط به فروش و کسب و کار را مشاهده میکنند. 62 درصد از کاربران اینستاگرام اقرار کرده اند پس از دیدن استوری مربوط به یک محصول یا برند به آن علاقه پیدا کرده اند!

ورود | ثبت نام